Sunday, May 1, 2011

apabila jambatan tamparuli spaghetti runtuh..

Tanggal 31.......bulan lapaaaannn...35...

HAHAHAHAHAHAHA aku teringat anak sepupu aku kononnya nak jadi patriotik, tapi lirik salah! ade ke pulak kite merdeka 1935..ok back to topic

On the 28th of April 2011, i went to MARA PILN scholarship's interview, the ONLY scholarship I applied for...well u know, people don't want to spend a sum of money just to sponsor some strangers to do medical study overseas..this world is full of traitors and liars and betrayors(??)hahah im crapping..

so as i said before, i went for the interview..a week before that, i'v been preparing myself for it- coming up with what might be the interview question that will be interrogated and answering it back.hey! i'm a loner, what can i say..punya la duk research ni kan internet. tanye orang nuh, tanye orang nih..duk pikiaq la awat aku nak sangat pi overseas
-adakah sebab mat saleh lebih hensem dari mat melayu kita??oh no no no! aku prefer orang kita..
-adakah sebab jakun sgt nak tengok dan rasa dan jilat salji??oh tidaakkkkk..ais kat peti ais duk ada..
-adakah kerana anda ingin menunjuk pada orang kita, rakyat kita bahawa anda telah ke bumi otang laen??astarghfirullahalazim..riak tu..hish! mana ada! 
soo kenapa atina kenapa??????????

soo...nilah antara soalan yang berlegar-legar di minda yang bergegar yang sentiasa segar bugar seperti litar...err.....litar.....separrrrnngg..hahahaha

last2..tau kena buat apa???SPAGHETTI BRIDGE!!! watahell??

definitely not mine..

soalan pertama yang muncul di kepala hotak aku: what does that have to do with what i'm applying for??

aku ingat tu budak yang apply engineering je kena buat..pastu budak yang apply medic kena bedah mayat ka, bedah katak ka, patahkan kaki orang( i mean patung) pastu cantum balik ka..aku bab-bab architecture+engineering ni memang fail la aku..i'm not being pessimistic, but it's the damn truth!
rupa-rupanya semua bidang, i repeat, semua bidang melalui proses yang same..

Soo....

I prayed hard a day before supaya ada la orang dalam group aku yang ada otak ala-ala jurutera ni..Alhamdulillah, ada!! the problem is, there's two of them..and each of them seemed to be fighting for their ideas, which i don't understand any of them..hahah! aku just jad pendengar yang setia yang buat-buat paham..hehehehe...eventually, aku jd runner je time buat bridge tu..nak jadi pengikat spaghetti, habis spaghetti tu aku patah-patahkan..side effect daripada nervousness yang melampau..hahaha so what i did was i offered my help to anyone who needed it..like this one guy,name Ibrahim from SASER(haha sempat lagi berkenal-kenalan..gatai naa! mane ade..errr...mengeratkan silaturahim la..hahahkks)..he needed help in tying up the bundles of spaghetti, so i hold it for him while he tied them up..

"Ok..your time is up!"

huh! guess what happened to my bridge(ececeee,my tu..bukan our ke??)
-Aku tau! jatuh kan??kan??kan??
-Wuih! mana hang tau?hang pakai bomoh ka??
-Astarghfirullahalazim! aku mana maen bomoh2 ni..haram! hang kan dah tulih siap siap  kat atas tu, "apabila jambatan tamparuli spaghetti runtuh" soo..obviously la kan...
-ecececece..budak terer camtu ah..maen obvious-obvious lak..pi daa!
-   =_=....hang yg cakap..

ya betolla tekaan orang terer yang aku reka tu..jambatan kitorang runtuh! hancur!boom! geranimoooo!!

jangan tanya aku kenapa, sebab aku sendiri tak tau theoritically, technically, architecturally, engineerically(my God! watahell kau ni) sebab apa bridge tu jatuh..hahaha takdir..ecececce, jawapan selamat..soo..let bygone be bygone..

Next session: interview session..

I was the first candidate so i was asked first..These are the questions that were given to me:

1- Do you think it is important to get to know your teammates for this kind of activity?

wow! soalan..hehehe but i managed to answer that...blasah je!! honestly, aku pun tak tau ape aku cakap..hahakksss.

2- What do you think of candidate number 10??

double triple wow!!!!!!! pakkk!! satu tamparan hebat pada muka aku yang comel momel nii! nak tau sebab apa aku tekezut sgt ngn soalan tu??sebab..candidate number 10 tu adalah Amy Syakirah Furzane, .merangkap kawan aku dari sekolah rendah sampailah ke MRSM Taiping! gila! rasa cam backstab kawan je...memangla panel tu saje je..aku pon..dengan yakinnya cuba untuk back-up Amy..hehehe but i know i could do better without the nervousness and all..

nila baju interview akuuu

zharif nizam, ingat awk sorang boleh pakai blazer?hahaha
soooo.......tu jela interview aku...nothing much...nk citer secara detailed pon mcm takde gune je..like my life is that important macam Kate Middleton and Prince William which is soo AWESOOMMMMEEE!

toodles~~~

No comments:

Post a Comment

U gotta problem wimme??