Monday, April 18, 2011

KARYAEMPAT

CUKUPLAH TU..
Cukuplah tu…
Aku dilahirkan Islam….cukuplah tu bagi aku….kan?
Aku ade ibu, ade ayah, adik abang, ade adik….cukuplah tu…betul tak?
Aku ade rumah…cukuplah tu…
Ade lesen kereta, ade slip SPM 10A….cukuplah tu…
Aku ade kawan-kawan yang best…cukuplah tu…
Facebook ade, blog pun ade….
Aku rase aku tak perlukan bende lain dah..
Aku bkn minah jenama..bukan juga fanatik fesyen..
Bukan juga gila gajet..fon cikai pon dah mencukupi…
Tapi kenapa aku rase hidup aku tak cukup lagi??
Tak ada kekasih hati??bukan…aku gembira sendiri…laki pon makin tak berkualiti..
Tak memiliki rupa ala-ala Lisa Surihani??bukanla..aku suka mata sepet ni, pipi tembam ni…
Tak popular??aku suka hidup sederhana..buat apa cari publisiti…
Ape yang tak cukup ni??
Cinta sang pencipta??ya….itu dia….
Aku x cukup cinta Allah….tu yang aku x cukup…
Ibadah aku x cukup…
amalan aku  x cukup..
doa aku x cukup….
Auratku belum sempurna tertutup..
Demi memburu cintaNya, semua perlu cukup..
DAI…..doa, amalan, ibadah..
Jadi, cukup2lah tu buat dosa…..
Banyak masa kau nak buat dosa…(perli ni)
Baik ganti masa tu dengan buat pahala…
Cukuplah dengan teguhnya iman,
Pasti hidupku tidak biarkan kesunyian…
Cukuplah dengan kasihNya,
Lengkaplah hidupku dengan nikmat dan kurnia,
Maka apa lagi yang kuperlukan?
Kali ini mampu ku berkata,
Tak ada apa-apa lagi yang aku nak..
Cukuplah tu………..

2 comments:

  1. syukur dah sedar.. 1010101010

    ReplyDelete
  2. tinapunee....sera bru bce nie...syukur lah...tina sdr dri n meyedarkan sera nie...kita hnya makluk ALLAH yg kerdil...

    ReplyDelete

U gotta problem wimme??