Tuesday, April 19, 2011

Silly Answers to Stupid Questions

SASQ!

Have you ever been in this kinda situation where someone asks you something that is really unnecessary, and you respond to that question with another unnecessary remark out of being irritated??haha i have!

translation please, tina!

Pernahkah anda menghidapi menghadapi situasi di mana seorang makhluk tanya anda soalan yang boleh dikatakan bodoh, dan anda juga memberikan jawapan yang sama bodohnya, atau mungkin lebih bodoh lagi sebab anda sakit hati dan nak orang tu pun sama sakit hati sekali??haha saya pernah!

(panjang gile translation kau...english punye pendek je, nape bm melebih2??eh, haruslah! bm kan ada bunga-bunga cinta bahasa dia...haha crap!)

CASE 1


Mamat(mamat lagi..asyik2 mamat..tukarla nama glamor cket)..okay fine!! Syed Sharizal(amek kau!) dan Lazirahs Deys berjoging pada satu malam ni...sekali, Syed Sharizal tersadung kat seekor kura-kura yang sedang tidur di tebing jalan..Piak!!


Syed: (pegang lutut yang berdarah sambil nangis)...aduss!! sakit gile bapak tahap cipan nak beranakla! eieei buduslah kura-kura ni...
Deys: eh! awk ok ke??awk nangis ke??
Syed: (buat muke nyampah)....eh tak lah...cangkerang kura-kura tu masuk mata..tu yang kluar abes air mata tu...


Sudah terang benderang si Syed tu tengah sakit, si Deys tu bole tanye lagi ok ke tak..tak ke bengap namenye tu?tapi takpela, mungkin Deys tu nak tunjuk die prihatin dan dah takda bende nak tanye dah..ok kite maafkan Deys ye kawan2??..

CASE 2

Nabil baru saje balik dari jumpe awek die dan disambut oleh Zizan di pintu rumah..

Zizan : baru balik nabil?(muke innocent)
Nabil : eh tak la..baru nak kluar..(dengan muke mintak penampor die)

haha..do i have to explain this any further??korang paham kan....

CASE 3

Random interview mana hala ntah..

Interviewer : ceritakan serba sedikit pasal diri awak..
Candidate : saya adalah anak sulung dari tiga beranak beradik..bla bla bla bla........
Interviewer : jadi, awak ni kakak lah ye..
Candidate : (buat muke pekasam)(dalam hati..cakap...eh tak, aku ni mak!)...err....yeee...sudah semestinye.. 


There are many other examples that i can make up, but there's just too many that i would have to open up another blog just for this post..What i really mean is, sometimes we ask questions that we obviously know the answer to it..but why do keep asking them???is it out of courtesy??or maybe we just don't know what to say or ask anymore but we don't want that 10-minutes-of-awkward-silence situation which usually occur in a conversation..yeah, maybe that..

Conclusion??errr....hahaha...none! just...avoid asking stupid questions because you'll certainly get silly remarks to it, unless you're talking to a very angelic person who simply doesn't mind answering them..i call this person BLURR!..

Tapi kan..sronok jugak bile dengar jawapan-jawapan yang menyakitkan hati tu..penuh dgn sarcasm! haha..
till then, toodles!





5 comments:

  1. heheheh... love this post entry... hehehe... btul3..

    ReplyDelete
  2. haha...terkedu...ntg to say....hehe...lwk ader...kdg2 sera pon wat cmtu....

    ReplyDelete
  3. love that u guys like it..hahaha btol kn sera..km pon cmtu gk...tp, slalunye..kmla yg duke bg jawapan nyakitkan ati tu..hahaha

    ReplyDelete
  4. lain orang lain cara. Human comes in all flavour..

    ReplyDelete

U gotta problem wimme??