Tuesday, October 4, 2011

STRES!!!

HOMAIGOD!! atina stres??like seriously??once in every three times of blue moon kot nk dengaq atina cakap dia stres.......

Ya!! tapi itulah hakikat yang benar dan sesungguhnya tiada yang benar melainkan yang benar belaka.....
mesti korang tertanya-tanya apakah yang telah membuatkan atina stres???(waahh!ni stres kes berat 100kg ni sampai dpt sindrom bahasa baku)\

SEBAB-SEBAB ATINA STRES...................
 (btw, kite mmg suke meng-pointform-kan benda)

-ha.............................alkisah hati ek sampai stres2 ni????eeeeeekkkkkkkkk
-apa hal lak???mentang2 aku umo 18, tak semestinya sume bende berkaitan hati...............aku ni single ready to mingle lg...........................*blinkblink*

  1.  plg top ah...sbb i busted myself up in the standardised test 2............aaaargghhhh!!!!!!!!!!!screw u chemistry!!!mmg stres sampai tahap nk freehair ah!!
  2.  sbb tgh 'in the time of the month'...soo mmg bad mood....aargghh!
  3.  sbb tgh berperang dengan hati tentang...............tentang.......errr.............rahsia!takeh bagitau...arghh!!
  4. sbb takleh jadi muslim yang baik bila orang buat maksiat, tak mampu nak mencegah sbb takut apa  orang kata....arghh!
  5. sbb asyik nak terkencing jeeeeee........tapi cerewet bab2 toilet ni...aargghh!!
  6. sbb kredit fon taknak habis2......makin bertambah adelah.........napela kena ade expiry date....arghh!!
  7. sbb asyik sakit je kat sini(Kolej Mara Kuala Nerang).....
  8. sbb jerawat tumbuh bagai cendawan lepas taufan Katrina....argghh!!!!
  9. sbb memang bosannn..................haihh........................................................................................
  10. yang paling sedih...............aku tak boleh/mampu ceritakan apa yang aku rasa ni pada sesiapa.......sbb aku masih belum jumpa orang yang sesuai................................................(mungkin dah jumpa, tapi mcm kena reject je..hahahaha)

HAH!!!! legamacambarulepasshishi....heheheh ok..abaikn yang nombor 5 tu...(walaupun hakikat)...
*istighfar**istighfar*.....

tapi jujur aku cakap, aku sangat stres and aku makin merasai benda tu...mungkin dulu time SPM aku stres tapi aku tak rasa sangat sebab dunia terasa indah di samping kawan2 walaupun aku amek 10 subjek...tapi kini, hanya 4 subjek, tapi stresnya Ya Allah...................................................(tunduk seketika)...

....bagilah aku kekuatan dan ketabahan dengan sinaran nur iman.....
ikhlaskanlah hatiku untuk berada di sini......ingatkanlah aku tentang nikmat dan kebesaran-Mu........

Memang, aku sentiasa ingatkan diri aku sendiri yang Allah tak akan menimpakan sesuatu ke atas hamba-Nya dengan ujian yang tak mampu dia tanggung...tapi sebagai manusia yang penuh dengan kelemahan, memang aku tak mampu lari dari menjadi lemah......ni la masalah aku....terlalu ingin nampak kuat pada mata ibu ayah, adik2, kawan2.......sentiasa ingin senyum walaupun di sebalik 32 batang gigi ni(betul ke 32??),banyak kesedihan,keresahan yang melanda jiwa....(bapak ayat kau!)

Nak tulis entry ni pon aku pikir 2, 3 kali gak.....sbb i'm not the type who opens up to just anyone...but maybe i just can't take it anymore.....for about a week ago, i've been crying silently to myself(without anyone knowing...okay now u know)...over what???i don't even know......that's the biggest problem,i don't know what is wrong with me but i know something's not right somewhere.......deep inside.....

I'm not ready to open up about 'the heart' issue because i don't like to talk about something that's not certain....but when it is, when the time comes, insya-Allah I'll tell you guys okay....

for the time being, to those who are have read this, or currently reading this, and are about to read, please pray for my well-being....pray that i'll always gain strength to move on with this life...pray that i'll always have the spirit to always smile.............and pray that i'll meet someone to guide me to the right path(preferably the opposite sex)okay i'm just kidding...ahahah my God, why do u have to be so serious?it's called joking...duhh!

p/s : so sorry for not updating this blog for a long time...i know some of u have been asking about it(ceee,mcm la ade peminat)....i'll try my best to make time to blog....adios!!!

ALLAH LOVES YOU!!

No comments:

Post a Comment

U gotta problem wimme??